Drew Barrymore Online

50x a Stále poprvé

Rozhovor o filmu 50x a Stále poprvé   |   Written by Lukyn / zdroj: sms.cz

Pro scénáristu George Winga je romantická komedie oblíbeným filmovým žánrem. Jak sám říká, při psaní scénáře je nejtežší nalézt nové prekážky, které musí postavy prekonat, aby mohly být spolu. O existenci anterogradní poruchy pameti se poprvé dozvedel z novinového clánku a tato nemoc se následne stala základní myšlenkou jeho scénáre. Když poté scénár zakoupila spolecnost Columbia Pictures, napadlo její predsedkyni Amy Pascal, že by tento film mohl být vynikající príležitostí pro komediálního herce Adama Sandlera a jeho produkcní spolecnost Happy Madison. O filmu se dozvedela také spolecnost Flower Films herecky Drew Barrymore, která o nej projevila aktivní zájem. „Byl to až príliš dobrý príbeh na to, abychom se o nej nezacali zajímat,“ ríká Nancy Juvonen z Flower Films. „Postava Lucy se ve filmu zamilovává každý den a Drew, která propadá lásce více než kdokoliv na této planete, koho znám, byla pro roli vynikající. A kdo je lepší partie než Adam Sandler? Adam má spoustu nenuceného šarmu a je to legracní, tolerantní a pohodový clovek. Ví, jak použít svuj duvtip, aby vás pobavil.“Barrymore na scénári zaujal zejména jeho podtext: „Po prectení scénáre jsem mela pocit, že príbeh o muži, který musí každý den znovu bojovat o srdce své dívky, jako by to bylo pokaždé poprvé – a v jejím svete to skutecne poprvé je – je snad to nejlepší, co jsem kdy slyšela. Hodne se mi líbí predstava, že by se nekdo snažil, abych se do nej každý den znovu zamilovala. Henry obcas uspeje a obcas narazí, ale odhodlání je jednou z jeho nejvíce podcenovaných vlastností. Práve díky ní se jeho osobnost vyvíjí.“Režie se ujal Peter Segal, kterého k filmu privedl Sandler. „Pred zacátkem prací na filmu 50x a stále poprvé jsem s Adamem strávil rok a pul pri natácení komedie Kurs sebeovládání. Byli jsme zrovna ponoreni do postprodukcních prací, když se me zeptal, jestli bych nechtel režírovat tenhle film, a já jsem se nenechal nijak dlouho premlouvat. Práce na filmu je tak trochu jako když jde clovek do války. Lidé se více sblíží, protože natácení je fyzicky nárocné a vydržet nekolik mesícu, kdy musíte pracovat denne 14 – 16 hodin, vyžaduje extrémní vytrvalost. Nakonec se stanete kamarády. A je fajn držet rodinu pohromade.“ „Adam a Drew vytvorili ve filmu Písen pro nevestu fantastickou hereckou dvojici a hledali projekt, ve kterém by si mohli znovu spolecne zahrát,“ pokracuje Segal. „A tenhle film se zdál být ideálním. Oba jsou nejen talentovanými herci, ale také chytrými obchodníky. Jejich spolecnosti slaví velké úspechy a momentálne pripravují nekolik projektu v ruzných stádiích preprodukcních prací. Mít na place herce, kterí opravdu rozumí své profesi, režisérovi velmi usnadnuje práci. Drew má na konte už více než 30 filmu. Cloveka, který stál pred kamerou už tolikrát, nevyvede z míry témer nic. Krome toho je Drew jedním z nejpríjemnejších lidí, které znám. Jen málokdy se vám poštestí pracovat s clovekem, který každý den prichází na natácení s úsmevem na tvári, všem preje dobré ráno a vypráví hned od zacátku vtipy. At bylo natácení jakkoliv obtížné – obcas se nám nedarilo zejména na Havaji, kde nám neustále mraky zastinovaly slunce – Drew udržovala na place dobrou atmosféru.“
Dlouholetý Sandleruv spolupracovník Rob Schneider hraje roli Henryho nejlepšího prítele Uly, která mu byla napsána prímo na telo. Mezi jeho konícky patrí výzkum teorie, podle které jsou žraloci stejní jako psi a koušou pouze v prípade, že je clovek provokuje. Naneštestí pro nej není tato teorie nijak neprustrelná. Sean Astin se s velkou vervou zhostil role Lucyina bratra Douga, který se vášnive venuje kulturistice. „Sean v tomto filmu hraje muže, který trpí komplexem ménecennosti a snaží se své problémy kompenzovat nadmernými fyzickými výkony. A také se snaží porád vyzývat na souboj Henryho, který jej musí cas od casu trochu uzemnit,“ vysvetluje Segal. „Doug bez prestání posiluje a delá ruzné cviky,“ ríká Barrymore. „Bere všechno, co mu prijde pod ruku – at už je to cinka nebo treba ryba – a zacne s tím posilovat. Seanovi se podarilo v postave Douga dokonale zobrazit jeho kulturistický fetiš, který je zdrojem mnoha humorných situací a leccos o této postave vypovídá. Samozrejme, o postave se neco dozvíte i ze scénáre, ale tím, co jí propujcuje pravý charakter, jsou práve drobné herecké ingredience. Doug je v Seanove podání úžasný, neuveritelne vtipný a zároven velmi dojemný.““Pete mi jasne vysvetlil, jaká je jeho predstava o postave Douga. Mel být velmi hodný a mít láskyplný vztah ke své sestre. Zároven je ale tak trochu natvrdlý,“ vysvetluje Astin, který s režisérem o postave dlouho diskutoval. Změna tělesných proporcí v souvislostí s rolí není pro Astina žádnou novinkou. „Kvuli filmu Bourák jsem pribral okolo deseti kilo. Když jsem se oženil, dostal jsem se zpátky na puvodní váhu. Pak prišel Pán prstenu a já jsem musel pribrat znovu, tentokrát asi 20 kilo. Jen co jsem shodil znovu, prišla tahle role a Adam s Peterem me požádali, zda bych mohl trochu pribrat. Rekl jsem své žene ,tak, a je to tady‘ a šel jsem zpet do posilovny.“Role otce Lucy Marlina Whitmora, který musí povesit na hrebík své rybárské remeslo, aby se mohl starat o svou dceru, se zhostil Blake Clark. Se Sandlerem si tentokrát zahrál již poctvrté.“Tato role je trochu vážnejší než ostatní Blakeovy postavy,“ pripouští Segal. „Ale témer pokaždé je tady nejaký komediální moment, kterým atmosféru zlehcí.“ „Doug a já jsme zasvetili své životy péci o Lucy. Ale i pres všechna opatrení, která deláme – jako je treba vytištení nekolika tuctu kopií novin ze dne, kdy se nehoda stala, nebo spolupráce s pravidelnými návštevníky bistra Hukilau – se cas od casu prihodí nejaký incident, díky kterému Lucy zpozorní a uvedomí si, že není ríjen minulého roku. Proto není zpráva, že se jí dvorí nejaký cizinec, nijak zvlášt dobrá. Je to jen další komplikace, které vubec nepotrebujeme,“ vysvetluje Clark. „Krome toho, že musí Doug a Marlin s bolestí v srdci pozorovat, jak Lucy díky jejímu onemocnení utíká život pred ocima, jsou navíc nuceni každý den veceret stejné jídlo,“ pokracuje Clark. „Každý den je má narozeninová hostina. Musíme se pokaždé dívat na stejný fotbalový zápas a jíst stejné špagety s masovými kulickami. Jako dezert máme pokaždé stejný ananasový kolác.“ Allen Covert, který hrál po boku Sandlera ve všech filmech krome Billy Madison, si zahrál postavu „desetisekundového Toma“. „Jsem príkladem toho, jak mohou být veci ješte horší,“ smeje se herec. „Když vezmou Lucy na prohlídku a všechno jí znovu vysvetlí, doktor v jednom okamžiku rekne ,no, mohlo to být i horší‘, a když se Lucy zeptá ,jak?‘, seznámí ji se mnou. Moje pamet není delší než 10 sekund, takže se behem konverzace stále znovu predstavuji lidem, se kterými se bavím.“ Podle puvodní verze scénáre se príbeh odehrával v Seattlu. Presunout natácení na Havaj byl Sandleruv nápad. „Když zacal Adam mluvit o tom, že by se dal príbeh presunout na Havaj, vypadalo to z mnoha ruzných duvodu jako nejlepší místo, kde by se dal film natocit,“ vzpomíná vedoucí výroby Michael Ewing. „Nevzniká tam mnoho filmu, takže to byla nová a zajímavá zkušenost. Krome toho je Havaj nádherné místo pro romantickou komedii.“ Na Havaji probehla približne polovina trímesícního natácení, pricemž zbytek natocili filmari v Los Angeles. Hlavní výtvarník Alan Au, který se Segalem a Sandlerovou spolecností Happy Madison spolupracoval na filmu Kurs sebeovládání, tentokrát dohlížel zejména na ztvárnení interiéru. „Na tomto filmu bylo nejnárocnejší to, že jsme exteriéry natáceli na Havaji a poté jsme v Los Angeles museli všechny budovy postavit tak, aby verne kopírovaly jejich skutecné predlohy.“ „Když jsem se pred zacátkem natácení bavil s Peterem Segalem, rekl mi, že chce ve filmu ukázat spíše druhou stranu ostrova Oahu – tu, která je méne poznamenána turistickým ruchem,“ pokracuje Au. „Když jsme pak na ostrove hledali vhodná místa k natácení, dostali jsme se na jeho venkovskou cást jménem Windward, jež oplývala nejen krásnou a bujnou zelení, ale také nádhernými plážemi.“Hlavním úkolem bylo najít vhodné místo k výstavbe Hukilau Café. „Našli jsme hezké místo na ranci Kualoa, za kterým byl rybník. Prostredí je prekrásné – na pozadí se tycí hory, nahore je modrá obloha, dole pruzracná voda… Bylo to ideální místo k výstavbe Hukilau Café. Havajské budovy jsou svým zpusobem charakteristické – casto stojí na vyvýšených základech, mají verandy a plechové strechy. Jejich vzezrení je hodne venkovské, což jsme se snažili zachytit,“ pokracuje Au.
„Jeden z problému byl, jak ucinit tento interiér vizuálne atraktivním,“ ríká Au o prostredí kavárny, ve kterém se odehrává spousta dialogu mezi Henrym a Lucy. „Proto jsme ucinili soucástí scény kousek kuchyne a pult, u kterého posedávají ostatní štamgasti. Steny jsme vyzdobili spoustou havajských artefaktu. Ješte vetším problémem však bylo Hukilau verne zrekonstruovat ve studiu. Diváci museli uverit tomu, že se skutecne dívají zevnitr na stejnou kavárnu, jakou pred chvílí videli zvencí. Proto jsme okolo stavby povesili speciální obrí fotografii tamejšího prostredí a privezli auta, která byla zaparkována u bistra. Nakonec jsme obarvili zem tak, aby byla stejne nacervenalá jako hlína na ostrove Oahu, a doplnili scénu tropickou zelení.“ „Nejdrív jsme museli postavit scénu na Havaji a vyfotografovat okolí, abychom mohli vytvorit tu obrovskou tabuli,“ ríká kameraman Jack Green, který pracoval na filmech Clinta Eastwooda Nesmiritelní a Madisonské mosty. „Tu jsme poté nasvítili zezadu. I prestože je to statický obraz, podarilo se nám vytvorit iluzi, že se voda v rybníku vlní a po obloze plují oblaka.“